Kijk eens naar ons werk en laat weten hoe we jou kunnen bijstaan bij de vertelling of de ontwikkeling van jouw project of verhaal.
-
Project
Fictie - Tarantula's
Klant Bravado Fiction
Eindklant TBC
Een episch gangsterdrama met een bovennatuurlijke toets. ‘Goodfellas’ meets ‘Back to the future’. Met Matteo Simoni in een sleutelrol. Zo omschrijven de makers ‘Tarantulas’, een fictiereeks waarvan de zaadjes momenteel worden geplant. Wij sprokkelden echte verhalen en anekdotes bij de hoofdrolspelers uit die periode.
-
Project
Restaurant misverstand 2
Klant Roses Are Blue
Eindklant Eén
In "Restaurant misverstand 2" houden acht nieuwe mensen met jongdementie samen met presentator Dieter Coppens en kok Seppe Nobels een restaurant open. Wij hielpen bij de casting van de deelnemers van dit unieke project.
-
Project
Kom op tegen kanker, alles in de strijd
Klant All3Media
Eindklant één
Niels Destadsbader en Dieter Coppens nemen het voortouw voor Kom op tegen kanker, alles in de strijd. Niels en Dieter proberen zes andere bekende mannen te overtuigen om mee te doen, samen met hen leren dansen en strippen, samen met hen toewerken naar de climax in het Kursaal Oostende. Elk van de mannen heeft een eigen reden om de uitdaging aan te gaan en het thema van mannenkankers onder de aandacht te brengen. Wij hielpen bij het zoeken naar enkele straffe getuigenissen omtrent mannenkankers.
-
Project
1 jaar gratis
Klant Roses Are Blue
Eindklant één
Bikkelharde afvalkoers vermomd als gezellige quiz met een groep kandidaten waarvan er elke aflevering iemand naar huis wordt gestuurd tot er één winnaar overblijft. De winnaar krijgt het nettojaarloon van de meest verdienende deelnemer. Wij hielpen bij de selectie van de deelnemers.
-
Project
SAS - Are you tough enough?
Klant Banijay Belgium
Eindklant VTM
Het succesvolle SAS: Who Dares Wins is een quasi-militair trainingstelevisieprogramma dat nu ook zijn Vlaamse variant geproduceerd ziet voor VTM. Wij hielpen bij de casting van de instructeurs en de cast.
-
Project
PUB - Love/Hate
Klant Agency Kolle Rebbe
Eindklant Bwin
Football is not a sport. Football is love. It removes boundaries. It makes us feel what we miss in everyday life. And like all love, there’s not only highs but also lows. Because of these constant ups and downs, we don’t just watch football, we feel it. A love in between ecstatic happiness and total frustration – even intensified by betting with bwin. We dedicate our campaign to this great love. We helped finding the ideal ambassadors for diferent football clubs.
-
Project
PUB - Efkes serieus
Klant De Machine
Eindklant Stad Antwerpen
Om de Antwerpenaren aan te moedigen om vol te houden en de maatregelen te blijven respecteren, werd de campagne ‘Effkes serieus’ voor Stad Antwerpen. Daarin zien we Antwerpenaars van allerlei pluimage die oproepen om de maatregelen rond corona serieus te nemen. We selecteerden een bonte selectie van Antwerpse figuren.
-
Project
‘Wat een verandering’
Klant HAPPINESS BRUSSELS
Eindklant èggo
Een nieuwe merkbelofte geïllustreerd door dierendocumentaires, met twee spots die tonen dat het soms volstaat om je omgeving aan te passen om je leven te veranderen. Zoals een “grijze” flamingo die op zoek gaat naar zijn roze kleur en een somber nijlpaard dat zich in het water opeens veel beter voelt. Wij verzorgden de specifieke & doorgedreven beeldresearch voor deze reclamecampagne.
-
Project
Paradijs zkt. Personeel
Klant Lecter Media
Eindklant VTM
Een paper format helpen concreet maken in het buitenland. Kunnen we.
-
Project
Restaurant Misverstand
Klant Roses Are Blue
Eindklant Eén
In "Restaurant misverstand" houden acht mensen met jongdementie samen met presentator Dieter Coppens en kok Seppe Nobels een restaurant open. Wij hielpen bij de casting van de deelnemers van dit unieke project.
-
Project
Casting De Verraders
Klant IDTV
Eindklant VTM
Wij verzorgden de initiële casting die verder gefinetuned werd door de zender.
-
Project
Godvergeten
Klant De Mensen
Eindklant CANVAS
Voor deze documentaire van Ibbe Daniëls onderzochten we een cold case die betrekking had op de omerta in de Rooms Katholieke Kerk.
-
Project
Milano
Klant Lunanime
Eindklant Lumière
Voor de hoofdrol van de nieuwste langspeelfilm van Christina Vandekerckhove ( RABOT, MIA) gingen we op actief op zoek naar het perfecte profiel : Een 8-jarige met acteertalent die zich perfect van de Vlaamse gebarentaal bedient.
-
Project
Durf te vragen
Klant Rose Are Blue
Eindklant één
In Durf te vragen nodigt Siska Schoeters elke aflevering een groep mensen uit waar we stiekem heel veel vragen over hebben, maar die we niet zelf in hun gezicht durven stellen.
Siska verzamelde deze en vele andere interessante, grappige maar ook wel gedurfde vragen bij het grote publiek.
De antwoorden van de groep zijn altijd eerlijk en openhartig en leveren een verrassende, soms geestig, soms confronterende inkijk in hun leefwereld, dromen en angsten op. Als voorstander van het directe vragen duikt Siska zelf nog dieper in het verhaal van sommige getuigen. Ze gaat een dag met hen op pad en stelt op haar eigen directe manier extra vragen, om hen zo nog beter te kunnen begrijpen. Wij gingen mee op zoek naar de juiste ambassadeurs van die verschillende leefwerelden. -
Project
Onze Natuur
Klant Hotel Hungaria
Eindklant CANVAS
Aan de andere kant van de wereld lijkt alles indrukwekkender. We staren met grote ogen naar buitenlandse beelden van exotische dieren en hun weelderige biotopen maar vergeten ondertussen eens door het raam naar buiten te kijken.
Je zou merken dat wat er zich in je achtertuin afspeelt minstens even fascinerend is. Eens je dat gezien hebt, zal je er nooit meer naast kunnen kijken: Onze Natuur is onwaarschijnlijk wild.
Wij helpen bij het concreet maken van tal van verhalen. -
Project
REBEL
Klant Adil El Arbi & Bilall Fallah
Eindklant CAVIAR
Adil El Arbi & Bilall Fallah werken aan REBEL, een intens en genuanceerd portret van een familie die verscheurd wordt door de toekomst van een kleine moslim jongen.
REBEL is een passieproject voor Adil & Bilall. In deze heel persoonlijke vertelling krijgen Adil & Billal de kans om het verhaal van een generatie te vertellen, van diegenen die op zoek zijn naar identiteit.
Het Redactiehuis werkte in ondersteuning van het creatieve team om alle aspecten van dit tijdsdocument te doen kloppen. -
Project
Animalitis
Klant Roses Are Blue
Eindklant één
In ‘Animalitis’ gaat gastheer Dieter Coppens elke week op pad om zich onder te dompelen in het ontzagwekkende dierenrijk. Zijn reis strekt zich uit van de grootste dierentuin in België tot de Amazones van Frans Guyana. Hij volgt de grootste Belgische dierexperts, in binnen- en buitenland. Dieter onthult de eeuwige liefde tussen mens, dier en milieu door de unieke verhalen en ervaringen van getalenteerde dierenspecialisten te tonen. Deze experts tonen hem de adembenemende landschappen, de verbluffende flora en fauna en de innovatieve diergeneeskunde die ze dagelijks gebruiken. Wij hielpen Dieter in zijn zoektocht naar het kruim van de Belgische dierenexperts.
-
Project
Het Lichaam Van Coppens
Klant Roses are Blue
Eindklant VTM
In deze Belgische Science Factual Entertainment Show geven de broers Staf en Mathias Coppens hun lichaam om een antwoord te vinden op interessante vragen van hun publiek.
Tijdens elke aflevering zetten de twee menselijke cavia's zichzelf op het spel in talloze experimenten en tests, terwijl wetenschappers de wetenschap achter deze experimenten verklaren. Wij hielpen bij het tot stand komen van talloze experimenten. -
Project
Tom Fietst
Klant Borgerhoff en Lamberigts
Eindklant één
In ‘Tom fietst’ praat Tom Boonen met mensen bij wie de fiets centraal staat in hun leven. Geen wielrenners of sporters, maar gewone mensen van over de hele wereld met een bijzonder verhaal.
De voormalige wereldkampioen reist naar alle uithoeken van de planeet. In Berlijn ontmoet hij vluchtelingen die met een fietscursus een sociaal netwerk leren opbouwen, in Brazilië bezoekt hij gevangenen en in Guatemala spreekt Boonen met iemand die fietsen ombouwt tot huishoudapparaten. Wij verzorgden de inhoud van dit project dat Tom Boonen naar eigen zeggen de ogen deed open gaan. -
Project
Hollywood in 't echt
Klant TV Bastards
Eindklant VTM
Hoe accuraat is het beeld van Amerika dat we via Hollywood-films krijgen? Die vraag wilden de broers Coppens beantwoorden in ‘Hollywood in’t Echt’. Vragen als 'Zijn witte haaien echt zo bloeddorstig als de film Jaws ons wil doen geloven?' en 'Kun je in de VS echt aan de kost komen als premiejager?' zijn voor beide heren vooral het perfecte excuus om in de meest diverse milieus hun neus aan het venster te steken. Wij zorgden voor een ingang in vele milieus die normaal gesloten zijn voor buitenstanders.